Idézet és pár kép III. - Třeboň – Világ halastó / Bohumil Hrabal

Következő idézetünkben Bohumil Hrabal – az a cseh szerző akit szerencsére nem sok magyar embernek kell bemutatni – a Třeboň várost délről határoló Világ halastóhoz (Rybník Svět) kalauzol el minket, és egyúttal a Csehországban igen népszerű gyógyfürdőzés világába is bevezet.
  

A Třeboni Auróra fürdőhotelben szállásoltak el, a negyedik emeleten, ahonnan az erdőkre és a Világ halastóra nyílt kilátás. Elnyűtt mozgásszervek. Fürdővel és elektromossággal, és iszappakolással és szénsavas fürdővel gyógyítottak. Meg masszázzsal...Több mint háromszáz beteg élvezte az ittlétet, amit társasági eseménynek is tekintettek...kiöltöztek az ebédhez és a vacsorához, és ha a kezelésen szenvedtek is, hittek abban, amit mondtak nekik...
A "Világ", háttérben a Szűz Mária templommal

...Ahogy a Világ halastavat néztem az ablakból, két hét elteltével két lehetőségem volt...Vagy nekivetem a hátamat egy fának a halastónál és felvágom az ereimet, vagy, ahogyan a nővérke tanácsolta, amikor fennhangon jajveszékeltem a spenótkúra , a Moorbad után...bedobok egy féldecit. Így hát betértem az Aurórával szemközti Kamil-pincébe és felhajtottam egy kupica finn vodkát és aztán třeboni gyomorkeserűt ittam.”

Bohumil Hrabal: A megfeneklett Auróra, (Kötet cím: Macska-maszkabál, avagy gyónás feloldozás nélkül), Európa Könyvkiadó, 2002. (Fordította: V. Detre Zsuzsa)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése